אשקלון • נמנע פיצול ביהדות התורה

דוד קורצווייל 1 Comment on אשקלון • נמנע פיצול ביהדות התורה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את התואר העיר המפולגת ביותר בבחירות המונציפאליות קוטפת בקלות אשקלון עם 23 מפלגות שהודיעו על ריצתם.

גם לראשות העיר מתמודדים מספר מועמדים שהבולטים בהם הם ראש העיר המכהן בני וקנין ומתחרהו הוותיק איתמר שמעוני.

כחלק ממסורת הפיצולים בעיר גם הציבור הדתי  והחרדי משתף פעולה עם המנהג וארבע מפלגות מתמודדות על הקול הדתי.

הראשונה היא יהדות התורה המורכבת מאגודת ישראל ודגל התרוה. כיום ברי בעיריה שני נציגים מטעם התנועה ניסים כלפון איש אגודת ישקאל ויהשע בוכניק איש דגל תהורה. בבחירות הקרובות רועננה הרשימה מעט. בוכניק פרש ולמספר 2 ברשימה נכנס אברהם עשור, למספר 3 אבשלום יעקובי ובמקום הרביעי הוצב אבי גוטשטיין איש ארגוני הקירוב בעיר.

למעשה גם כלפון וגם עשור נחשבים כאנשי אגודת ישראל, כך שאנשי דגל התורה נדחקו למקומות השלישי והרביעי דבר שכמעט הוביל לפיצול. אלא שברשימ הבינו שעוד פיצול בכח הדתי בעיר ייגמר רע ואברהם עושר התחייב אצל רב העיר לשרת נאמנה גם את תנועת דגל התורה בכל הנצרך. בנוסף תתקים רוטציה בין המקומות השני והשלישי אם יהיו רק שני מנדטים.

הבית היהודי וש"ס רצו בבחירות הקודמות יחד וקבלו שני מנדטים. אחד לש"ס שמעון כהן והשני למפד"ל עמר בן דוד. לאחר שכל הקדנציה היתה התכתשות מי הביא את המנדטים הפרידו השניים כוחות והם רצים בנפרד.

הבית היהודי חידש את רשימתו והציב במקום הראשון את עמיחי סיבוני. במקום השני הוצב עמרם בן דוד שהיה מספר 2 בש"ס בבחירות הקודמות. גם בש"ס ריעננו את הרשימה ושמעון כהן הוחלף למורת רוחו ביעקב אביטן שנחשב לפעיל ציבור אהוד מאוד בעיר.

רשימה נוספת שרצה בעיר היא רשימת אחדות בתכלית בראשות הרב יצחק ברדה שנחשב לאחד מרבניה הגדולים של העיר ולו אוהדים רבים. בבחירות האחרונות קבלה רשימתו 2 מנדטים. נציגי הרשימה הינם חילוניים שממושמעים לכל דברי הרב ברדה.

בסוגיית הבחירות לראשות העיר, ש"ס הודיעה על תמיכה בוקנין ואחדות בתכלית תומכת בשמעוני. ביהדות התורה ובבית היהודי עדיין לא החליטו. בוקנין תומכים גם בליכוד, הצעירים ואופק חדש. בשמעוני תומכים גם ישראל ביתנו.

אשקלון בית היהודי אשקלון אחדותתכלית



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אחדות בתכלית זו לא מפלגה דתית בכלל אנשים שם חילוניים ועושים הסוואה עם מנהיג רוחני כביכול אסור להצביע למפלגה הזאת וגם אסור לסקר אותה כי היא לא חרדית ודתית אלא יש שם אנשים מחללי שבת בפרהסיה ברוך השם יש לנו מפלגות כמו יהדות התורה וש"ס והבית היהודי ואופק חדש ששם כל המועמדים שומרי תורה ומצוות ואם כן כל אדם חרדי או דתי חייב להצביע אך ורק למפלגות הנ"ל ואסור בתכלית להצביע למפלגה של אחדות בתכלית כל מי שמצביע להם מחזק אנשים לחלל שבת